Met deze tips krijg je meer gasten in je restaurant
Na de coronacrisis zit elk restaurant te springen om zijn trouwe, vaste klandizie weer te ontvangen. En omdat de concurrentie tussen de eethuizen nu zo hoog is, zet je natuurlijk alles op alles om ook nieuwe geïnteresseerden te laten kennismaken met jouw gerechten en ambiance. Misschien heb je dan wel iets aan de volgende tips die hopelijk helpen om de bezettingsgraad van je zaak te verhogen. Op een smakelijke en drukke toekomst!
Zet interessante pop-ups in
Natuurlijk kun je een restaurant runnen waar alles al jaren hetzelfde is – en misschien waarderen jouw klanten dat juist ook. Andere horecazaken oogsten echter veel succes met pop-ups: periodieke happenings die als een lopend vuurtje over social media gaan en telkens een nieuwe doelgroep naar jouw restaurant trekken. Denk dan bijvoorbeeld aan een tijdelijk themamenu met dito aankleding, een bekende gast chef die in jouw keuken zijn ding doet of een pop-up cocktailbar met exclusieve drankjes. Of ga groter en installeer een podium waar muzikanten, cabaretiers en dansacts hun kunsten kunnen laten zien, terwijl jouw bezoekers genieten van jouw overheerlijke gerechten.
Een intelligent CRM-systeem voor klantinteractie
Heel veel restaurants werken inmiddels al met intelligente CRM-software die je alle informatie over je klanten en promoties laat bijhouden. Je kunt hierdoor je klanten aanbiedingen en informatie sturen, hun persoonlijke voorkeuren vastleggen en ze de meest gerichte en gastvrije service aanbieden. CRM-systemen van lime-technologies.nl helpen je ook om makkelijk te analyseren welke van je marketingcampagnes het succesvolst is, welke doelgroep erdoor wordt aangesproken en via welke kanalen je de meeste geïnteresseerden bereikt. Al deze gegevens helpen je om je service te verbeteren en je bezettingsgraad te verhogen.
Gratis promoties werken uitstekend
Nederlanders zijn dol op kortingen, voordeeltjes en zéker op iets gratis krijgen. Zorg er dus voor dat je één of meerdere dagen per week een maaltijddeal hebt waarbij je bezoekers een gratis product aangeboden krijgen. Bijvoorbeeld gratis koffie na de maaltijd, twee voor de prijs van één-deals voor drankjes, gratis voorafjes of een all-you-can-eat buffet. Natuurlijk kost dit je geld, maar het verschaft je ontzettend veel goodwill en nieuwe klanten die na kennismaking met jouw cuisine zeker terug zullen komen.
Werk samen met lokale ondernemers
Als je in een stad woont waar veel kunst, cultuur en evenementen te beleven zijn, dan loont het ontzettend om samenwerkingsverbanden aan te gaan met de ondernemers die dat entertainment verzorgen. Combideals met escaperooms of met outdoor evenementenbedrijven bijvoorbeeld. Of themamenu’s die zijn afgestemd op bepaalde theatervoorstellingen of bioscoopfilms. Je kunt bovendien ook voordelige arrangementen voor het personeel van lokale bedrijven aanbieden, waardoor je er met een beetje goede wil al snel vaste bezoekers op personeelsuitjes bij krijgt.